Saturday, January 23, 2016

نتایج انتخابات اسفند ۹۴ اعلام شد


نتایج انتخابات اسفند ۹۴ اعلام شد!

آیا مرگ رفسنجانی، زودتر از خامنه‌ای نخواهد بود؟

۲۶/ دي/۱۳۹۴ عباس خسروی فارسانی
نتایج انتخابات اسفند ۹۴ اعلام شد!

از نگاه اسلام و جمهوری اسلامی، «الانام کالانعام» (توده‌های مردم، چون چهارپایان هستند)! و اینک، چوپان حیران و هراسان، نیازی به گله بزرگی از گوسفندان برای قدرت‌نمایی و به مسلخ بردن دارد...

مقدمه
هر چه به انتخابات (انتصابات) اسفندماه نزدیک‌تر می‌شویم، مهندسی انتخابات و صحنه‌آرایی فضای کشور، آشکارتر می‌شود؛ و فراموش نکنیم که نظام جمهوری اسلامی، با از سر گذراندن تجربه‌های فراوان و قوانین و ساختارهای پوچ و پیچیده، به تخصص بسیار گسترده و پیچیده‌ای در مهندسی انتخابات دست یافته که می‌توان قاطعانه گفت در دنیا، بی‌نظیر است!
سپهر سیاسی و اجتماعی کشور، به علت فشارهای اقتصادی، آشکار شدن بیش از پیش وعده‌های دروغین حسن روحانی و فرجام ناخوش برجام (که حتا با اجرایی شدن آن نیز، به علت مشکلات ساختاری و اساسی جمهوری اسلامی، تاثیر ملموسی نخواهد داشت)، آتش زیر خاکستر است، بنا بر این، به هم زدن این خاکستر، ممکن است باعث زبانه کشیدن آتش و سوختن بنیان نظام گردد. پس بهترین راه، برگزاری انتصاباتی آرام و بی‌حاشیه به اسم انتخابات و گذر از این «برهه‌ی حساس» است.
مهندسی هماهنگ دو «جناح» لاشخور نظام (خامنه‌ای و رفسنجانی)
در همین زمینه، موضع‌گیری‌های اخیر دو «دوست، همراه و همسنگر دیروز، امروز و فردای» یکدیگر و عاشق هم و نظام، و دو «جناح» برای پرواز لاشخور خونین‌منقار جمهوری اسلامی، به خوبی پرده از صحنه پیش رو می‌گشاید:

سخنان علی خامنه‌ای؛ ۱۹ دی ۱۳۹۴:
- «همه در انتخابات شرکت کنند،‌ حتی کسانی که نظام را قبول ندارند برای حفظ و اعتبار کشور شرکت کنند،‌ ممکن است کسی بنده را قبول نداشته باشد،‌ انتخابات مال رهبری نیست، مال ایران اسلامی و جمهوری اسلامی است، این موجب تقویت نظام و تأمین ماندگاری آن و باقی ماندن کشور در حصار امنیت کامل و بالا رفتن اعتبار و ابهت ملت است.»
- «همه سعی کنند درست انتخاب کنند،‌ مجلس کنونی در مسائل بین‌المللی مواضع خیلی خوبی می‌گیرد که مغتنم است،‌ این کجا و آن مجلسی کجا که در مقابل دشمنان همان حرف آنها را در چه در قضیه هسته‌ای چه در قضایای گوناگون تکرار می‌کند.»
- «هر کس امروز با انقلاب و امام خمینی و راه امام بیعت کند به‌معنای بیعت با پیامبر است.»

از جمله نکات مهم و راهگشا، در سخنان خامنه‌ای عبارتند از:
۱- این بار، پیش از اعلام نتایج انتخابات، حاصل آن به حساب نظام ریخته شده است.
۲- با بیان این‌که «مجلس کنونی در مسائل بین‌المللی مواضع خیلی خوبی می‌گیرد که مغتنم است»، به نوعی ترکیب کلی مجلس آینده مشخص شده است.
۳- انتخابات جمهوری اسلامی، همچون همیشه، از نوع «بیعت» با نظام و رهبری است.
آری، از نگاه اسلام و جمهوری اسلامی، «الانام کالانعام» (توده‌های مردم، چون چهارپایان هستند)! و اینک، چوپان حیران و هراسان، نیازی به گله بزرگی از گوسفندان برای قدرت‌نمایی و به مسلخ بردن دارد.

سخنان هاشمی رفسنجانی؛ ۲۴ دی ۱۳۹۴:
«شاید بعضی‌ها رد صلاحیت شوند که اگر ثبت‌نام‌ها و پیگیری قانونی، برای رضای خداوند و انجام وظیفه بوده، نباید ناراحت شوند، بلکه باید با حفظ هوشیاری و منطق، نظر نهایی را به خدا و مردم بسپارند.»
کاملا آشکار است که هاشمی رفسنجانی با این سخنان، قصد دارد حتا اعتراض‌های احتمالی اندک را نیز از هم‌اکنون، به خفا و خفقان ببرد.
و نکته جالب توجه، این است که تازه‌ترین خبرها، حاکی از رد صلاحیت گسترده و تایید صلاحیت تنها یک‌سوم نامزدهای ثبت‌نام کرده دارد و حتی برخی گزارش‌ها از رد صلاحیت افرادی چون مصطفی معین و علی مطهری در کنار حمید رسایی و علیرضا زاکانی خبر می‌دهند.
بنا بر این، با کنار هم قرار دادن تحولات اخیر و نیز با نظر به سپهر سیاسی کشور و سابقه جمهوری اسلامی، می‌توان گفت:
۱- ترکیب کلی مجلس مجلس شورای اسلامی آینده، به لحاظ ماهیت، بسیار شبیه مجلس کنونی خواهد بود، البته با اندکی تغییرات ظاهری و ضروری برای کاستن از تنش‌های گاه و بیگاه مجلس پیشین و تشکیل مجلسی صد درصد فرمایشی، نمایشی و مطیع و بی‌حاشیه.
۲- ترکیب کلی مجلس خبرگان آینده نیز کاملا شبیه مجلس کنونی خواهد بود، به‌جز اندک تغییرات ظاهری و ضروری، به‌ویژه در مورد اعضای کاملا مرده یا در شُرُف مرگ کامل. حضور یا عدم حضور هاشمی رفسنجانی و حسن خمینی نیز هیچ‌گونه تغییر ماهوی در این مجلس ایجاد نخواهد کرد؛
۳- به نظر می‌رسد برخلاف فضاسازی‌های اخیر، مجلس خبرگان آینده، هیچ‌گونه حساسیت ویژه‌ای نخواهد داشت؛ زیرا از یک سو، بسیاری از گزارش‌ها در مورد شرایط خاص سلامتی و احتمال مرگ خامنه‌ای، بیش‌تر بزرگ‌نمایی و اغراق هستند تا واقعیت؛ از سوی دیگر، رهبر آینده نظام نه در مجلس خبرگان، که در خارج از آن، تعیین و صرفا در این مجلس، اعلام خواهد شد؛ همچنین با لحاظ ناگهانی بودن و عدم قطعیت مرگ، اما احتمال این‌که مرگ هاشمی رفسنجانی، زودتر از خامنه‌ای فرا برسد، بیش‌تر است؛ به‌ویژه که هم، سن رفسنجانی بیش‌تر از خامنه‌ای است و هم به لحاظ توانایی جسمانی و فکری، از خامنه‌ای ضعیف‌تر است. بنا بر این، تنها حساسیت ویژه انتخابات آینده، نیاز همیشگی نظام به «بیعت» از طریق نمایش آراء مردم است و اساسا در جمهوری اسلامی هیچ‌گاه انتخابات واقعی برگزار نشده، بلکه همیشه، انتصاباتی بوده در قالب انتخابات و همراه با مهندسی آراء و کاندیداها برای اخذ بیعت مردم با نظام و ریختن آراء آنها به صندوق مشروعیت و مقبولیت دروغین نظام؛
در همین زمینه، اشاره‌ای به گفتگوی بیژن فرهودی با مهدی هاشمی رفسنجانی خالی از لطف نیست:
«بیژن فرهودی: این دعواها بین روسای قوا واقعیه یا جنگ زرگری است؟
مهدی هاشمی رفسنجانی: همین دعواها جمهوری اسلامی را نگه داشته. این دعواها منجر به ثبات این حکومت شده، چون مردم این دعواها را دموکراسی می‌بینند. جنگ زرگری نیست، واقعا دعواست. البته این دعواها در میان خودشونه، داخل حکومت خودمون دموکراسیه، اینا در میان خودشون دموکراسی دارن، ولی خارج از نخبگان سیستم دیکتاتوری است. خامنه‌ای این‌گونه دعواها رو تشویق هم می‌کنه. همه نخبگان می‌دونن که تا کجا باید پیش بروند. یعنی اصولی را پذیرفتن...؛ این انتخابات‌ها جمهوری اسلامی را سر پا نگه داشته...».

سخن پایانی
برای کسانی که «نتیجه‌گرا» هستند و مدام دم از «انتخاب میان بد و بدتر» می‌زنند نیز از این انتخابات، آبی گرم نمی‌شود، فقط «خر در تنور انتخابات داغ می‌کنند» و بیعتی دوباره با نظام فقهی - مصلحتی، برقرار می‌سازند.
از این ستون به آن ستون جمهوری اسلامی هیچ فرجی نیست و تنها راه فرج، سرنگونی این نظام است و یکی از ساده‌ترین راه‌ها و نیز یکی از وظایف اخلاقی تک‌تک ما، عدم مشارکت در انتخاباتی است که بخواهیم یا نخواهیم و بپسندیم یا نپسندیم، اعلام بیعت و مشارکت با نظام جنایت و جهل و جنون و فساد و خیانت در امانت خواهد بود. پس برای رسیدن به فرج، حتا نیازی به خواندن «دعای فرج» هم نیست! ساکت و ساکن و آرام، در گوشه‌ای «بنشینیم و صبر پیش گیریم و دنباله‌ی کار خویش گیریم»، به امید روزی که بتوانیم برای تحقق امیدهای بزرگ ایران و ایرانیان، از سکوت و سکون و آرامش خفت‌بار و خفقان‌آور قبرستان، به‌درآییم و به باغ و مرغزار آزادی، دموکراسی و حقوق بشر، اندر آییم.

http://behnazar.blogspot.com/2016/01/blog-post_52.html
https://khodnevis.org/article/66219



No comments:

Post a Comment