Wednesday, October 16, 2013

عید قربان - زندگی برای همه مخلوقات خداوند زیباست


عید قربان - زندگی برای همه مخلوقات خداوند زیباست


همیشه سعی کردم با حیوانات مهربان باشم من نمیدونم چرا بعضی مواقع در جامعه ما سنت هائی وجود داره که هیچوقت من جوابی برای این سنت ها پیدا نکردم . یک نمونه اش عید قربان هست  من واقعا هرچه فکر می کنم نمی تونم دلیل جشن گرفتن این روز و کشتار دردناک و فجیعانه ی حیوانات را پیدا کنم

 من روز عید قربان به بیرون رفتم منظره ای دیدم که واقعا چندش آور بود حیوانات به طرز بسیار دردناکی در جلوی روی هم کشتار می شدند گوسفندی از شدت درد سرش را به زمین می کوبید . ما انسانها زبان داریم قدرت داریم زور داریم می توانیم از حق و حقوق خود دفاع کنیم ولی حیوانات زبانی ندارند و زوری ندارند و نمی توانند از حقوق خود دفاع کنند هر دقیقه ای که حیوانی زجر بکشد گناه است . آیا انسانها تا به حال خودشان را به جای حیوانات گذاشته اند . فکر کرده اند اگر همین رفتارها را با خودشان بکنند خوب است؟ رحم کردن به حیوانات ثواب دارد خصوصا حیوانی که مفید است و شیر و پشمش در اختیار انسان قرار داده است ما به عنوان یک انسان نباید به دیده تحقیر به حیوانات نگاه کنیم نباید دچار کبر و غرور شویم و خود را مالک حیوانات بدانیم ما باید همان رفتاری را با حیوانات بکنیم که دوست داریم با ما بکنند . بیرحمی و خشونت به حیوانات تحت هیچ عنوانی درست و انسانی نیست . اگر منظور از عید قربان کشتن نفس اماره است بهتر است دست از کشتار دسته جمعی حیوانات و ترساندنشان برداریم و به اصلاح به تزکیه ی نفس خود بپردازیم بهتر نیست عیوب خود را اصلاح کنیم و به فکر تزکیه ی نفس و کشتن نفس اماره باشیم . بهتر نیست پولی را که میخواهیم خرج اینکار کنیم در راه بهتری خرج کنیم . مثلا خرج ساختن مسجد . کمک به فقرا و نیازمندان . کمک به بیماری که خرچ معالجه ندارد وبیمارستان از او پول میخواهد . یک تکه گوشت گوسفند درد کسی را  که نیازمند است دوا نمی کند شخص نیازمند احتیاج به پول دارد .

 من روزی در بازار گرفتار شدم و نیاز مالی به 6 هزار تومان پیدا کردم فکر کردم چون مبلغ کمی است برای یک بازاری که پولی نیست  به من قرض می دهند . جنسی می خواستم بخرم که تا 6 هزار تومان را نمی دادم کاسب حاضر به دادن نمی شد تمام بازار تهران را دور زدم و از تمام کسبه خواستم که 6 هزار تومان به من قرض بدهند اما هیچ یک از این کسبه ی محترم بازار تهران حاضر به دادن پول نشدند و اینها افرادی هستند که خود را مؤمن می دانند و به مکه می روند ولی وقتی به آنها گفتم در دین اسلام در کتاب خدا آمده است که قرض بدهید آنها گفتند ما این کار را نمی کنیم گفتم یعنی شما به این آیه ی قران عمل نمی کنید گفتند نه ما از اینکارها نمی کنیم ولی همین ها برای کسب عنوان و شهرت حاجی، میلیونها تومان پول خرج می کنند و به مکه می روند ولی از کمک به نیازمندان و فقرا خودداری می کنند و در عید قربان همین گردن کلفت های پول پرست ملیونها گوسفند می کشند و فکر می کنند ثواب کرده اند اما انقدر بی انصاف هستند حاضر نیستند به فقیران و نیازمندان کمک کنند من بارها با اینها برخورد داشته ام ، آخرش با دادن یک تکه طلائی که داشتم حاضر شدند 6 هزار تومان را به من بدهند.

آیا یک مسلمان واقعی اینطور رفتار می کند وقتی تمام قران را می خوانم می بینم در
 قران آیات زیادی در رابطه با غیبت نکردن تهمت نزدن آمده در بسیاری از آیات قران آمده است کبر یک گناه بزرگ است و متکبر جایگاهش در جهنم است ولی من
 شخصی را می شناسم که خودش معلم دینی است و متکبراست به او تلفن می زنم به من تلفن نمی زند به خانه اش می روم به خانه ام نمی آید وقتی به او گفتم این رفتار شما نشان دهنده ی تکبر است خانم به قباشون برخورد و با بی ادبی مرا به باد ناسزا گرفت واقعا برایش متاسف شدم فهمیدم که مسلمان واقعی نیست ولی من خانمی را می شناسم که سوئدی است و به دیدار ما می آید متواضع است . ذره ای کبر در وجودش نیست . مسلمان واقعی به تمام آیات قران عمل می کند من خودم سید هستم ولی از بچگی حیوانات را دوست داشتم . نماز می خوانم و همیشه سعی می کنم با خداوند ارتباط برقرار کنم و از او کمک بخواهم . من به قران عمل می کنم اما تنها ناراحتی من این است که دلم برای حیوانات می سوزد و این دل سوختن به دلیل این است که من در زندگی، شخصی را که مثل پدر دوست داشتم از دست دادم و از آن به بعد نوعی ترحم به حیوانات در وجودم ایجاد شد من واقعا وقتی به چشمان حیوانات نگاه می کنم و می بینم که به زندگی علاقه دارند برایم سخت است که ببینم زندگی از آنها گرفته می شود زندگی خیلی زیبا است .

+ نوشته شده در  پنجشنبه چهارم آبان 1391ساعت 22:23  توسط نسترن  |  9 نظر


---------------------------------------------------------------------------------

خون آشامی در جوار امامزاده صالح - شنبه نوزدهم اسفند 1391
فروش دردناک ماهی های زنده - شنبه بیست و یکم بهمن 1391
عید قربان - پنجشنبه چهارم آبان 1391
قصابی های پرازخون - یکشنبه شانزدهم مهر 1391
ماهی های زنده - چهارشنبه دوازدهم مهر 1391
مرغها عاطفی ترین حیوانات - دوشنبه دهم مهر 1391
کشتار حیوانات در فرحزاد - یکشنبه نهم مهر 1391
خروس طلائی من - جمعه هفتم مهر 1391
بلدرچین های بیچاره - پنجشنبه ششم مهر 1391
ناله های دو گوسفند - سه شنبه چهارم مهر 1391
کمبود رستوران های گیاهخواری در ایران - دوشنبه دوم مرداد 1391
خواب هائی که درباره حیوانات دیدم - سه شنبه بیست و هفتم تیر 1391
یک نوع غذای گیاهی - جمعه بیست و سوم تیر 1391
کشتار بی رحمانه حیوانات - پنجشنبه بیست و دوم تیر 1391
کمبود فراورده های گیاهی - یکشنبه سی و یکم اردیبهشت 1391
اضافه شدن شتر مرغ هم به جمع گوشتها - شنبه دوم اردیبهشت 1391
مصاحبه با یک خانم گوشتخوار - یکشنبه بیست و سوم مرداد 1390
شکار بی رحمانه ی گنجشک - پنجشنبه نوزدهم اسفند 1389
پیتر شکارچی و حیوانات - جمعه ششم اسفند 1389
گفتگو با یک دختر گیاهخوار و تحولی که در او ایجاد شد - جمعه بیست و نهم بهمن 1389
یک کوهنورد گیاهخوار - دوشنبه بیست و پنجم بهمن 1389
نقض حقوق حیوانات در سریال قصه های جزیره - دوشنبه بیست و پنجم بهمن 1389
سریال پزشک دهکده و بیرحمی به حیوانات - دوشنبه بیست و پنجم بهمن 1389
گاوی که قربانی شد - دوشنبه بیست و پنجم بهمن 1389
عید قربان - سه شنبه چهاردهم دی 1389
پرنده فروش بی رحم - یکشنبه دوازدهم دی 1389
گیاهخوار شدن شیخ ابوسعید ابولخیر عارف ایرانی بعداز دیدن ذبح گوسفند - یکشنبه دوازدهم دی 1389
انسان چگونه گوشت میخورد و چگونه حیوانات را می کشد - پنجشنبه نهم دی 1389
اشرف مخلوقات - سه شنبه هفتم دی 1389
نذری دادن درست - سه شنبه هفتم دی 1389
ساختمان بدن انسان گیاهخوار است - دوشنبه ششم دی 1389
آیا خداوند گفته است گوشت بخوریم - دوشنبه ششم دی 1389
دوستی با حیوانات - دوشنبه ششم دی 1389
خدمات حیوانات به انسان - یکشنبه پنجم دی 1389
حقوق حیوانات - یکشنبه پنجم دی 1389
توصیه دکتر بیمارستان شهدا به گیاهخوارشدن زن دایئم - شنبه چهارم دی 1389
رستوران گیاهی خانه هنرمندان - شنبه چهارم دی 1389
قارچ و پنیر کرد جایگزین بسیار خوبی برای گوشت در غذا - شنبه چهارم دی 1389
جرج برنارد شاو و گیاهخواری - شنبه چهارم دی 1389
عاطفه مادری در حیوانات - شنبه چهارم دی 1389
مضرات گوشت - شنبه چهارم دی 1389

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------
  با تشكر فراوان از نسترن گرامي



No comments:

Post a Comment