مسئله هدایت و ضلالت در قرآن مجيد و كتاب مستطاب اقدس و پاسخ به سر دبير ...
negah.org
نگاهی تازه به دیانت بهائی : http://www.newnegah.org/articles/472
نوشته شده توسط دبیر
۰۹ خرداد ۱۳۸۷
کوشا
... 2- مسئله هدایت و ضلالت
سردبیر محترم سایت
بهائی پژوهی نوشته که : مفهوم اولین عبارت کتاب مقدس بهائیان این است که همه
گمراهند جز بهائیان و هر کس که بهاء الله را نشناسد از اهل ضلال محسوب می شود پیام
اقدس به همه شش میلیارد انسان روی زمین همه نیکوکاران و مخترعان و دانشمندان غیر
بهائی این است که شما گمراهید و همه کارهای خوبتان هم باطل است البته سردبیر محترم سایت
بهائی پژوهی یادش رفته وقتیکه سر نماز آیه اهدنا الصرط المستقیم را بر زبان می
راند اگر و لاالضالین را کش ندهد و بلهجه غلیظ عربی آنرا ادا نکنند نمازش باطل می
شود
راستی
و لاالضالین چه کسانی هستند؟
آیا آنان اهل ادیان گذشته
را (همانطور که جناب سر دبیر شمارش کرده مسیحیان ، یهودیان – زردشتیان و سایر نیکوکاران
– مخترعان – دانشمندان )غیر مسلمان نمی دانند؟
آیا و لاالضالین را به سایر فرق
اسلامی جز شیعه اطلاق نمی کنند؟
آیا جناب سر دبیر فرقه شیعه را ناجی و سایر فرق
اسلامی را هالک نمی دانند؟
و آیه مبارکه
« الله ربکم الحق فماذا بعد الحق الاالضلال
» (سوره 10 آیه 32=32/10 ) راندیده اند که جز خدا بقیه اهل ضلال هستند؟
و یا آیه
مبارکه« لقد کنتم و آباوکم فی ضلال مبین (54/21 ) که خطاب به قوم حضرت ابراهیم است
که به او مومن نشده اند.
ویا آیه الذین لا یومنون بالاخره فی العذاب و الضلال البعید(8/34)
و آیه « و من لا یجب داعی الله فلیس بمعجز فی الارض و لیس له من دونه اولیاء اولئک
فی ضلال مبین» (32/46 )
یعنی کسی که داعی الی الله را اجابت
نکند در ضلال مبین است
براستی این آیه با آیه کتاب مقدس اقدس چه تفاوتی دارد اینجا
داعی الله گفته شده و در کتاب مبارک اقدس
مشرق وحی آمده و هر دو فرموده اند که هر کس مشرق وحی یا داعی الله را اجابت نکند
در ضلالت هست
و نیز آیه « و من یکفر بالله و ملائکة و کتبه و رسله و الیوم الآخر
فقد ضل ضلالاً بعیدا »(136/4)
یعنی کسانیکه به خداوند و رسول او عصیان کنند در
ضلالت آشکاری هستند .
آیا بهتر نبود که جناب سر دبیر بجای ایراد گرفتن ازآیه
کتاب اقدس جواب این 5 میلیارد نفوس غیر مسلمان را که همه عالم و دانشمند و نیکوکار
هم هستند بدهند که بفرموده قرآن کریم همه اهل ضلال و اهل جهنم میباشند البته آیات مربوط به جهنم بجای خودکه قرآن کریم به غیر
مؤمنان یعنی غیر مسلمین وعده دخول بان داده است
مثل «ان الله جامع المنافقین و الکافرین فی جهنم جمیعا(140/4)
یعنی خداوند منافقین و کافران را جمیعاً به جهنم خواهد فرستاد
و یا ان الذین کفروا
من اهل الکتاب و المشرکین فی نار جهنم خالدین فیها(6/96) یعنی آنانکه از اهل کتاب
و مشرکان بودند ولی به حضرت محمد ایمان نیاوردند و کافر شدند در آتش جهنم الی
الابد خواهد ماند.
علاوه براین در آیه کتاب اقدس صحبت
از بهائی و یاغیربهائی نشده بلکه از یک اصل مهم یعنی عرفان صحبت شده است که بر هر انسانی واجب است
که قبل از هر عملی نسبت به آن شناخت داشته باشد واین همان اصلی است که آیه شریفه قرآن
کریم فرموده هر کسی
غیر از اسلام دینی انتخاب کند از او پذیرفته نخواهد شد واودر آخرت از زیانکاران است (ال عمران ایه85)
-----------------------------------------------------------------------------------------------
في سورة
الفاتحه....لماذا كان النصارى ضالين واليهود مغضوب عليهم؟؟ التفسير القرآن الكريم
...
لماذا
كان النصارى ضالين واليهود مغضوب عليهم؟؟
نقلا عن
تفسير القرطبي لسورة الفاتحه "بامكانك ان تعود له"
غير
المغضوب عليهم ولا الضالين
اختلف
في " المغضوب عليهم " و" الضالين " من هم فالجمهور أن المغضوب
عليهم اليهود , والضالين النصارى ; وجاء ذلك مفسرا عن النبي صلى الله عليه وسلم في
حديث عدي بن حاتم وقصة إسلامه , أخرجه أبو داود الطيالسي في مسنده , والترمذي في
جامعه . وشهد لهذا التفسير أيضا قوله سبحانه في اليهود : " وباءوا بغضب من
الله " [ البقرة : 61 وآل عمران : 112 ] . وقال : " وغضب الله عليهم
" [ الفتح : 6 ] وقال في النصارى : " قد ضلوا من قبل وأضلوا كثيرا وضلوا
عن سواء السبيل " [ المائدة : 77 ] . وقيل : " المغضوب عليهم "
المشركون . و " الضالين " المنافقون .
هذا
والله اعلم
...
أما
الضالين فهم الذين كفروا من النصارى بشكل خاص ومن اتبعهم من الناس وسار على
منهاجهم بشكل عام
No comments:
Post a Comment