Tuesday, April 9, 2024

برای چه کسی باید دعا کرد؟

Faridah Mirzaei³

 برای چه کسی باید دعا کرد؟

نگارش: بهروز جباری

به تاریخ ۲۵ ماه ژوئن سال ۲۰۰۹

 

قسمت دوم


…برای کسانی که چندین نفر از جمله پیرمرد ۸۵ساله ای را در یکی از دهات یزد به اتهام جاسوسی می‌کشند و یا آن پیر مرد که از دیانتش تبری نمی‌جوید و با نهایت شهامت مرگ را به عدم صداقت ترجیح می‌دهد.


برای کسانی که صد ها نفر را به دلیل اعتقادات دینی بدون محاکمه کشتند و در اکثر موارد محل مزارشان را مخفی نگه داشتند و یا بزرگانی چون پرفسور منوچهر حکیم (۱) دکتر مسیح فرهنگی (۲) ، دکتر حسین نجی (۳) و دکتر فرامرز سمندری (۴) که مظهر انسانیّت و خدمت به مردم بودند و عمری را به نیکنامی در میان مردم زیستند و حاضر نشدند از مسیر صداقت و انسانیت خارج شوند و کشته شدند.


🌺ای جان به فدای آنکه پیش دشمن تسلیم نمود جان و تسلیم نشد🌺


برای کسانی که به حل مشکلات جامعه خویش نمی‌اندیشند تا فرقه‌هائی از آنان با انجام اعمال تروریستی به کشتار یکدیگر اقدام ننمایند؛ ولی در عوض تمام فکر و انرژی خود را صرف این مسئله می‌کنند که با چه ترفند‌هائی به آزار و اذیّت و بدنام کردن گروه‎های دیگر جامعه بپردازند و یا گروه‎های بی‌آزاری که مورد ایذاء و اذیّت آنان قرار می‌گیرند و به اصول اخلاقی دیانتشان پای‌بند باقی می‌مانند.


برای کسانی که برای جاه و مقام و جمع‌آوری مال و منال همه روزه به انجام اعمال غیر انسانی و ظلم و ستم مشغولند یا کسانی که برای چندروزه حیات آنقدر ارزش قائل نیستند تا به انجام اعمال خلاف اخلاق بپردازند و با تحمل انواع سختی‌ها از مسیر اعتقادی خویش که خدمت به نوع بشر و محبّت است منحرف نمی‌شوند.


**برای کسانی که اماکن مقدسّه و مورد احترام گروه‌های دیگر دینی و مخصوصاً بهائیان را خراب می‌کنند و یا صاحبان و علاقمندان به این اماکن که ناظر هستند و برای بدکاران دعا می‌کنند.


و سرانجام باید برای ظالمین و بدکاران دعا کرد تا در پیشگاه عدل خداوندی بیش از این شرمسار نباشند و یا مظلومینی که چون به انسانیّت و اخلاق دل بسته‌اند مورد عنایت الهی هستند. برای چه کسی باید دعا کرد ؟


به نظر میرسد که بدکاران و ظالمین که به رحمت الهی محتاج‌ترند بیشتر نیازمند دعاهستند تا کسانی که پا از دائره اخلاق و انسانیّت بیرون نمی‌گذارند و با ایمان به حق "ظلمت جور و جفا را به نور حبّ و وفا زائل می‌نمایند."


۱- https://t.me/Tolo_E_Carmel/6589


۲- https://t.me/Tolo_E_Carmel/6828


۳- https://iranwire.com/fa/features/44513


۴- https://t.me/AlbomeTasavireAmri/1727


https://t.me/Tolo_E_Carmel



No comments:

Post a Comment