Sunday, June 5, 2022

خانه اسناد بهائی ستیزی در ایران/ هجوم افراد مسلح به حظیرةالقدس (مرکز بهائیان) تبریز


هجوم افراد مسلح به حظیرةالقدس (مرکز بهائیان) تبریز

 

 [اطلاعات شخصی افراد حذف شده است]

 

کمیته محترم مرکزی انقلاب اسلامی امام خمینی – تبریز

کمیته محترم مرکزی انقلاب اسلامی امام خمینی – تبریز شعبه

ریاست محترم شهربانیهای آذربایجان شرقی

 

احتراماً باستحضار میرساند طبق گزارش سرایدار حظیرة القدس بهائیان تبریز واقع در واقع در بخش ۵ کوچه ارک میدان مسجد خوئی – کوچه عیسیخان پلاک ۵۵ یوم دوشنبه تاریخ ۲۱ اسفند ماه ۱۳۵۷ حدود ساعت ۱۲ ظهر ۷ نفر افراد مسلح که خود را از پاسداران انقلاب و نماینده کمیته معرفی نموده‌اند به محل موصوف وارد ضمن شکستن در اغلب اطاقها و پنجره‌ها و کمدها و در گاوصندوق کلیه کتب کتابخانه و مجلات و اوراق و پرونده‌ها و مدارک مربوط به جامعه بهائی تبریز و وصیت‌نامه عده‌ای از بهائیان را برداشته و با خود برده‌اند.

علیهذا مراتب در تعقیب گزارش تلفنی مورخ ۲۱ اسفند ۱۳۵۷ بعرض میرساند. متمنی است مقرر فرمایند نسبت به موضوع رسیدگی و اقدامات لازم جهت اعاده پرونده‌ها و کتب مذکور صادر فرمایند. از آنجائیکه طبق فرمایش آیت‌الله‌العظمی امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی ایران و سایر آیات عظام ورود به منازل و تخریب اماکن ممنوع گردیده است. امیدواریم که اعضای محترم آن کمیته ترتیبی اتخاذ فرمایند که جامعه بهائیان تبریز نیز از این عنایت عمومی امام بهره‌مند باشند.

 

با تقدیم احترام – جامعه بهائیان تبریز

امضاء رئیس محفل

امضاء منشی

۲۱ اسفند ۱۳۵۷

[آدرس[: [حذف شده]

 

سواد مطابق اصل است.

[امضا]

 

 

 

 

 

[متن بالا رونویسی از اصل سند است. اگر به نکتهای برخورد کردید که دقیق رونویسی نشده است لطفاً به نشانی ایمیل در صفحه تماس با ما بفرستید]



No comments:

Post a Comment