Monday, October 7, 2024

نقش پیشوایان در سقوط دین و کاهش ایمان

 Naeim Rahimi

🍀🌿🍀

نقش پیشوایان در سقوط دین و کاهش ایمان : 

وضع  فقها و پیشوایان دین را نیز خداوند از پیش بما خبر داده کسانی که باید به هدایت و تربیت مردمان پردازند ، در عصر ما به " فتنه گرى " پرداختند اند .   


این حدیث از رسول اکرم به تواتر در مراجع مختلف روایت شده . 

حضرت بهاءالله نیز قسمتی از آنرا در کتاب ایقان نقل فرموده اند :

سیاتی علی امتی زمان لایبقی من القرآن الا رسمه و لا من الاسلام الا اسمه یسمون به و هم ابعد الناس منه ، مساجدهم عامره و هی خراب من الهدی   فقهاء  ذالک الزمان شر الفقها  تحت ظل السماء منهم خرجت الفتنة و اليهم تعود . 

زماني بر امّت من خواهد آمد كه باقي نمي ماند از قرآن جز نوشتارش و از اسلام مگر اسمش . مردمان مسلمان ناميده مي شوند در حالي كه از اسلام دورند ( و بوئي از اسلام نبرده اند ) مساجد شان آباد است ، ولي از نظر هدايت مردمان ، ويرانه اي بيش نيست فقهاي آن زمان بدترين  ( شريرترين) فقها هستند در زير چتر آسمان فتنه از  آنها بر می خیزد و به سوی خودشان بر میگردد .  

پیش بینی  رسول اکرم  در  حد کمال  در ایران _ زادگاه آئين بهائي تحقّق يافت زيرا به دستور يا حمايت علما و پیشوایان زمان ، بیش از000/ 20 نفر از پیروان این آئین ، از كودك چند ماهه تا زنان و مردان سالخورده ، به فجیع ترین وضع در نهایت قساوت به شهادت رسیدند . 


مشاهده در علمای فرقه شیعه نمائيد كه خود را اعلى و اعظم و اجل و اكمل از ساير امم مي شمردند ... خود را بهترين خلق مي شمردند و پست ترین آن نزد حق مذکور . 

حضرت بهاءالله

   به اسم اسلام می کنند آنچه می کنند ... به گمان خود در اعلی درجه احتیاط و اجتهاد سالکند .

       حضرت باب

جز هوی الهی نجویند و به غیر از خطا سبیلی نخواهند . ریاست را نهایت وصول به مطلوب دانسته اند و کبر و غرور را غایت . بلوغ به محبوب شمرده اند تزویرات نفسانی را مقدّم بر تقديرات رباني دانند . از تسليم و رضا گذشته اند . و به تدبیر و ریا اشتغال نموده‌اند، و به تمام قوّت و قدرت حفظ اين مراتب را مي نمايند كه مبادا نقصي در شوكت راه يابد و يا خللي در عزّت بهم رسد . 

     حضرت بهاءالله

علماي هر عصر بر اعراض قيام نمودند و نفوس ضعيفه به متابعت آن نفوس از دليل و برهان چشم پوشیدند ...                              حضرت بهاءالله

از کتاب بهاءالله در قرآن ص 46 / 47

🍀🌿🍀



No comments:

Post a Comment